מנוע לשער חשמלי ונחיצותו

תפקידו של מנוע לשער חשמלי הוא להמיר אנרגיה חשמלית לאנרגיית תנועה. תפקידו הוא לגרום לתנועה של השערים בעת פתיחתם ובעת סגירתם בפרק זמן מסוים. המנוע מתווה את הקצב של הפתיחה והסגירה של השערים.

שערים חשמליים נועדו לשמור על הבית ועל העסק, והם שומרי הסף המודרניים של המבנים כדי שלא יחדרו פנימה עוברי אורח לא רצויים. יש מגוון רחב של שערים ולכל שער יש להתאים את המנוע המתאים עבורו מבחינה טכנית וכך למנוע המתנה ממושכת בכניסה וביציאה מהחנייה.

מנוע לשער נבחר על פי מנגנון הפתיחה והסגירה של השער, וביחס למשקלו. רוב המנועים מותאמים לשערים חשמליים במשקל עד 500 ק"ג . קיימים מנועים לשערים מאסיביים יותר אשר משקלם הוא עד 1500 ק"ג. מנוע חשמלי איכותי פועל במשך תקופה ארוכה של 15-10 שנים ולעיתים אף יותר.

סוגי מנוע חשמלי לשער

קיימים שלושה סוגי מנועים לשערים חשמליים:

  • מנועים לשערים תעשייתיים תלת פאזי – מנוע נפוץ בתעשייה איכותי וחזק ביותר. אשר מאפשר אספקת חשמל באופן גורף ומאסיבי.
  • מנוע טבול שמן המתאים לשער הזזה חשמלי עד משקל 800 ק"ג ומנוע זה מתאים לשערים אשר נפתחים בתדירות גבוהה כמה פעמים ביום.
  • מנוע אלקטרו – מכני – מנוע אלקטרו מכאני הוא מנוע רגיל המתאים לשערים נגררים, למבנים של בתים פרטיים ומתאים גם עבור שערי כנף אשר נפוצים לרוב בדירות ואשר פועלים במנגנון פתיחה צירי. המנועים החשמליים עבור שערים אלו הם על פי רוב מכאניים כיוון שלא מדובר במשקל גבוה.

רוב המנועים מסוגלים להפעיל את כל סוגי השערים החשמליים בתנאים מסוימים, אך קיימת חשיבות רבה להתאמת המנוע החשמלי לסוג השער וליכולתו לתפקד כראוי ולאורך זמן.

כיצד בוחרים מנוע מתאים 

קיימים מספר פרמטרים שיסייעו בבחירת מנוע לשער חשמלי, כמו סוג השער, משקלו ותדירות השימוש בשער.

סוג השער – סוג השער, שימושיו ולמה הוא נועד מסייעים בהתאמת המנוע עבור השער על פי הייעוד כמו העובדה ששער חשמלי לחנייה שונה מייעודו של שער נגרר וזאת לאור העוצמה הנדרשת להניע שער נגרר.

כמות המשתמשים בשער – כמות הרכבים וכמות האנשים אשר מפעילים שער זה משפיעים בבחירת סוג המנוע. לדוגמה: מנוע טבול שמן יתאים ל-40 ומשתמשים יותר, מנוע תעשייתי תלת פאזי יתאים לכמות גדולה יותר של משתמשים בתדירות תכופה של כניסות ויציאות מהשער.

משקל השער – לשער כבד נחוץ מנוע עוצמתי יותר. ככל שהשער יותר מאסיבי, נחוץ להפעילו באמצעות מנוע עוצמתי מאד אשר יגרום לפתיחה ולסגירה קלה של השער.

קיימים מקרים שפרמטרים אלה בלבד לא יספיקו בבחירת המנוע הטוב ביותר אשר יבטיח פעילות תקינה של השער החשמלי. רצוי להביא בחשבון פרמטרים נוספים כמו תוואי השטח של השער. יש להתייחס לאופי השימוש במנוע וכן ההתקנה הפשוטה של המנוע כדי שיהיה קל ונוח להפעילו.

 

אולי יעניין אותך גם
מנוע לשער חשמלי 
מלאו את הטופס
זקוקים לעזרה?
אנחנו כאן בשבילך!

מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ חינם

דילוג לתוכן